Premiera: 10 wrzesień 2020

 

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp.

 

Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

 

Dlaczego Barrage może być grą dla Ciebie?

Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.

 Wybitna zaawansowana gra ekonomiczna, jeden z najważniejszych tytułów 2019.

Oryginalna mechanika zarządzania przepływem wody powodująca silne zależności między graczami.

Doskonała oprawa graficzna i mocne powiązanie mechaniki z tematem gry.

Świetne opinie recenzentów, przez wielu porównywana z Brass Birmingham

 

Przebieg rozgrywki

Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie.

 

Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni..

 

Umiejętne planowanie

W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich Inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.

Akcja Budowy pozwala na zbudowanie Konstrukcji na planszy – gracz umieszcza określoną liczbę Maszyn (Betoniarek i Koparek) oraz właściwy kafel Technologii na swoim Kole Budowy i wykonuje obrót Koła o 1 segment – zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza Konstrukcję na Mapie.

 

Akcja w Stacji Turbin uruchamia Produkcję – gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika Kanałem do swojej Elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania Kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować Kontrakt.

 

Akcja Gospodarka Wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na Mapie.

 

W Banku gracze pozyskują nowe Kredyty na finansowanie inwestycji.

 

Akcja w Warsztacie pozwala na obrót Koła Budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych Maszyn i Technologii w związku z poprzednimi inwestycjami.

U Dostawcy Maszyn można kupić nowe Maszyny, a w Biurze Patentowym nowe kafle Zaawansowanej Technologii (do wykorzystania na Kole Budowy).

W Dziale Handlowym gracze pozyskują nowe Kontrakty Prywatne.

 

Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie Akcja Budowy jest dostępna na indywidualnej planszy Spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.

 

Punktuj na wiele sposobów

Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z Tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji Celu, Premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych Zaawansowanych Technologii.

Zawartość pudełka:

1 dwustronna Mapa

1 plansza Zarządu

1 plansza Biura Patentowego

1 tor Energii

15 kafli Zaawansowanych Technologii

6 kafli Premii

6 kafli Celów

10 kafli Przygotowania

7 kafli Dyrektorów Wykonawczych

1 kafel Specjalnej Technologii Antona Krylova

45 kafli Kontraktów Prywatnych

4 kafle Kontraktów Początkowych

6 kafli Kontraktów Państwowych

8 kafli Źródeł

3 neutralne Podwyższenia

3 neutralne Podstawy

30 Kropel Wody

Kredyty Hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)

34 Koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)

26 Betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)

4 plansze Spółek

4 Koła Budowy

20 kafli Automy

5 kafli Technologii Podstawowych dla każdej z 4 Spółek

1 Pomoc Gracza dla każdej z 4 Spółek

5 Podstaw dla każdej z 4 Spółek

5 Podwyższeń dla każdej z 4 Spółek

5 Kanałów dla każdej z 4 Spółek

4 Elektrownie dla każdej z 4 Spółek

1 znacznik Kolejności dla każdej z 4 Spółek

1 znacznik Energii dla każdej z 4 Spółek

1 znacznik Punktów Zwycięstwa dla każdej z 4 Spółek

12 Inżynierów dla każdej z 4 Spółek

Może ci się spodobać również

Dodaj powiązane produkty do tygodniowego składu

Produkty w tej samej kategorii

16 produktów w tej samej kategorii