Mezo to innowacyjna gra area control i dudes on a map dla 2-4 graczy zainspirowana mitologią Majów. Będziesz kontrolował potężnego Boga, plemię złożone z jego Wojowników, Szamanów oraz Czempiona. Plemiona te zmierzą się w walce o dominację, będą budować piramidy i składać krwawe ofiary na cześć swoich Bogów. Dzięki unikatowym figurkom Bogów, asymetrycznemu zarządzaniu i rozbudowanym, licznym sposobom osiągnięcia zwycięstwa, jest to niezwykle regrywalna oraz pełna rywalizacji gra.

 

Przebieg rozgrywki

 Gra podzielona jest na 3 epoki, z których każda dzieli się na takie same etapy. W każdej z epok gracze rozpoczynają od Etapu Początku Epoki: odsłonięcia kafla Gniewnego Boga, a także wybrania umiejętności ze swojej planszetki, z której będą mogli korzystać do końca gry. Tych umiejętności jest 9, a kolejne odblokowywane będą w dalszej części gry. Ich wybór i możliwość dobierania w dowolnej kolejności, znacznie wpływa na regrywalność i różnorodność każdej rozgrywki.

 

W Etapie Plemienia gracze rozmieszczają swoich Czempionów i jednostki w Regionach na mapie. Następnie, w Etapie Bogów, każdy z graczy przywołuje swojego Boga. Następnie używa przypisanej do Boga umiejętności, w jednym z Regionów, z którymi Bóg graniczy.

 

Największa część rozgrywki toczy się w Etapie Konfliktów. W każdym Regionie dochodzi do przeprowadzenia i rozwiązania Konfliktu. Są także Regiony Błogosławione, w których Konflikty rozpatruje się inaczej. By określić Region z Konfliktem, należy odkryć kafel Konfliktu, a następnie każdy gracz bierze w nim udział, niezależnie od tego, czy posiada w danym Regionie swoje figurki, czy nie.

 

Etap Konfliktów

Każdy z graczy do rozwiązania Konfliktu wybiera jedną ze swoich kart Boga, a następnie wybiera i rozpatruje przedstawione na niej akcje. Konflikt rozwiązuje się, dzięki określeniu największej Siły w Regionie (mają na nią wpływ Czempioni, Szamani, Glify, Wojownicy i Premie graczy). Następnie przechodzi się do rozwiązywania Konfliktu w kolejnym Regionie – i tak dalej. Gdy gracz nie może lub nie chce wykonywać akcji, może spasować i zyskać w zamian korzyści – wciąż bierze jednak udział w Konflikcie. W tym etapie niektóre jednostki mogą zostać poświęcone Gniewnemu Bogowi. Pozostałe wracają do rezerw graczy.

 

Gracz o największej Sile otrzymuje nagrodę – wypisaną na kaflu Ołtarza w danym Regionie. Znaczenie ma także to, kto posiada największą liczbę Szamanów i Wojowników w danym regionie, ponieważ dzięki temu aktywuje umiejętności w Nieśmiertelnym Kalendarzu i Heroicznym Kodeksie. Ciekawe jest rozpatrywanie remisów, gdyż o zwycięstwie decyduje ten, kto ma w danym Regionie Czempiona, nawet jeśli nie jest jednym z remisujących graczy.

 

Etap Końca Epoki

W Etapie Końca Epoki gracze zdobywają punkty za Szamanów i Wojowników umieszczonych w Nieśmiertelnym Kalendarzu i Heroicznym Kodeksie, a także za elementy Piramidy rozmieszczone w Regionach w ramach swoich akcji. Pod koniec gry gracze otrzymują także PZ równe wartości, na której znajduje się ich znacznik Oddania, a także za umiejętności Plemienia.

 

Sprawdźcie, który z waszych Bogów będzie tryumfował nad resztą panteonu.

 

 Zawartość pudełka:

44 elementy Piramidy

32 figurki Szamanów

32 figurki Wojowników

20 kart Bogów

24 Glify

21 znaczników Dodatkowej Siły

12 znaczników wyboru Akcji

12 znaczników umiejętności Plemienia

9 kafli Gniewnego Boga

6 kafli Konfliktu

6 podkładek pod figurki Czempionów

5 żetonów Ołtarza

4 figurki Czempionów

4 podkładki pod figurki Bogów

4 figurki Bogów

4 karty umiejętności Bogów

4 podkładki pod figurki Bogów

4 planszetki Plemienia

4 znaczniki PZ

2 znaczniki Regionu Opuszczonego

2 żetony przypomnienia Bogów

1 wskaźnik Epoki

1 żeton Regionu Błogosławionego

1 dwustronna plansza

1 instrukcja

 

Dodatkowe informacje:

Autor John Clowdus

Liczba graczy 2 - 4

Wiek 14+

Czas gry 90 - 120 min.

1 Przedmiot

Produkty w tej samej kategorii

8 produktów w tej samej kategorii